Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

ΕΛΛΑΣ: - ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ 24ΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΑ Aston Martin από έναν Κρητικό













ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ 24ΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΑ

Aston Martin από έναν Κρητικό

Τον ετήσιο διαγωνισμό σχεδιασμού, που οργάνωσε φημισμένο πανεπιστήμιο για λογαριασμό μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, κέρδισε ο Γ. Χρονάκης

Η Aston Martin που σχεδίασε
Η Aston Martin που σχεδίασε
Ενα ιδιότυπο... Oscar στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου του μέλλοντος κέρδισε ένας 24χρονος Κρητικός. Και επειδή ουδείς προφήτης στον τόπο του, ο σχεδιαστής του μέλλοντος βίωσε την αναγνώριση στο εξωτερικό και μάλιστα ταυτόχρονα με την αποφοίτησή του.
Το ταλέντο του Γιώργου Χρονάκη από το Ηράκλειο δεν θα μπορούσε ν' αναπτυχθεί και πολύ περισσότερο να βρει εφαρμογή στην Ελλάδα, γι' αυτό και έγκαιρα παράτησε το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τη Σχολή Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, για ν' αναζητήσει την τύχη του σ' ένα από τα δύο πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου μπορούσε να σπουδάσει αυτό που αγαπούσε περισσότερο.
Το ένα πανεπιστήμιο ήταν στις ΗΠΑ και το άλλο στη Βρετανία, το οποίο και επέλεξε. Πρόκειται για το φημισμένο COVENTRY UNIVERCITY ART AND DESIGN. Φέτος στον ετήσιο διαγωνισμό που αθλοθετούν για τους αποφοίτους οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ο νεαρός φοιτητής κατέκτησε την πρώτη θέση σχεδιάζοντας για λογαριασμό της βρετανικής «ASTON MARTIN» το πιο λειτουργικό, πιο ανταγωνιστικό και πιο αρμονικά συνδεδεμένο με την παράδοση της χώρας, στην οποία απευθύνεται, αυτοκίνητο για την επόμενη 25ετία. Και όταν το αυτοκίνητο που σχεδίασε, απευθύνεται στους ιδιαίτερα απαιτητικούς Γιαπωνέζους, το βραβείο αποκτά μεγαλύτερη αξία.
Ο Γιώργος Χρονάκης
Ο Γιώργος Χρονάκης
Μάλιστα, στο σκεπτικό της επιτροπής που βράβευσε τον Γιώργο Χρονάκη οι αξιολογητές του σημείωσαν με έμφαση πως «το χωρίς φόρμα αυτοκίνητο εισάγει τις κατά παραγγελία ιδιότητες της ατέλειας και της παροδικότητας, για να δημιουργήσει μια πνευματική σχέση μεταξύ του ιδιοκτήτη και του οχήματος», για να προσθέσει πως το βραβευμένο μοντέλο «αξιοποιεί τη γιαπωνέζικη αισθητική, που είναι τόσο θεμελιώδης όσο και η ελληνική αισθητική στη Δύση».
Ο ίδιος προσγειωμένος και αρκετά... φιλοσοφημένος δείχνει τη διάθεση να ζήσει το όνειρό του: «Η πορεία κάθε ανθρώπου στη ζωή είναι προδιαγεγραμμένη», λέει: «Εμείς απλά οφείλουμε να έχουμε τα μάτια ανοιχτά, να βλέπουμε και να ξεχωρίζουμε αυτά για τα οποία έχουμε επιλεγεί και να τα ακολουθούμε. Μέσα απ' αυτή τη διαδικασία νιώθουμε ικανοποίηση και μόνο τότε έχουμε εκπληρώσει τους στόχους μας».
Το βραβευμένο μοντέλο, σύμφωνα με την επιτροπή αξιολόγησης, αξιοποιεί τόσο τη γιαπωνέζικη αισθητική, όσο και την ελληνική αισθητική στη Δύση
Το βραβευμένο μοντέλο, σύμφωνα με την επιτροπή αξιολόγησης, αξιοποιεί τόσο τη γιαπωνέζικη αισθητική, όσο και την ελληνική αισθητική στη Δύση
Ανεβάζει ταχύτητα
«Βροχή» οι προτάσεις για δουλειά από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες
Το «Εθνος» συνάντησε το Γιώργο Χρονάκη στη γενέτειρά του στο Ηράκλειο, όπου βρίσκεται για διακοπές.
Εδώ -μας είπε- θα βρω την ηρεμία μου και θα αξιολογήσω τις προτάσεις που έχω δεχτεί μετά τη βράβευσή μου. Προτάσεις από Αγγλία, Ιταλία (Studio Perini) και Ολλανδία, που μου ανοίγουν σπουδαίους επαγγελματικούς ορίζοντες.
Παράλληλα, μας αποκάλυψε ότι μπορεί ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου να είναι το όνειρο ζωής του, καταπιάνεται όμως στον ελεύθερό του χρόνο και με ελεύθερα θέματα ζωγραφικής, σαν έναν τρόπο έκφρασης. Ο σχεδιασμός αυτοκινήτων, αν και ήταν παιδικό του όνειρο, μπήκε πιο δυναμικά στη ζωή του μετά το λύκειο, οπότε και άρχισε να δίνει μεγαλύτερη έμφαση, η οποία και τον οδήγησε στο πανεπιστήμιο του Κόβεντρι.
«Στον τρίτο χρόνο των σπουδών μου με είχαν προσεγγίσει μεγάλες βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να κάνω την εξάμηνη πρακτική μου, όπως: Jaguar, Bentley Motors, Aston Martin και MG Motors (όπου και έκανα τελικά την πρακτική μου)», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι καλύτεροι
Ο ίδιος δήλωσε στο «Εθνος» ότι ο διαγωνισμός αφορούσε όλους τους φοιτητές του πανεπιστημίου και η δική του διάκριση προέκυψε ανάμεσα από τη δουλειά έξι φοιτητών που είχαν αξιολογηθεί ως οι καλύτεροι.
Ο Γιώργος Χρονάκης, εκτός από το σχέδιο του αυτοκινήτου, ασχολείται και με τη μηχανολογική εξέλιξή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου